31.12.09

Slut i rutan

Vi kom fram till Chile till slut. Både jag, min lilla familj och mina flyttlådor.
Men någonstans här tar äventyret slut. I alla fall den del av det som har dokumenterats genom den här bloggen.
Jag har bloggat allt mindre och har, till skillnad från vid andra blogguppehåll, inte saknat bloggandet det minsta. Tvärtom tycker jag det är oerhört skönt att i min vardag inte längre drabbas av tankar som "Det här måste jag blogga om", eller "Nu var det längesedan sist, dags att skriva ett inlägg igen".
Bloggandet har varit oerhört kul och har givit mig så mycket under de fyra år som jag har hållit på.
Men ibland har det också varit kravfyllt och framförallt har det tagit oerhört mycket tid att skriva inlägg och ladda upp bilder. Tid som jag idag känner att jag hellre vill lägga på annat än att sitta framför skärmen till en dator.
Så, med en liten, liten eftersmak av vemod säger jag nu hej då till alla mina fina bloggläsare och bloggkompisar som har följt min blogg genom åren. Ni har gjort mig så oerhört glad med era fina,roliga och kloka kommentarer! Till er vill jag säga; TACK! Tack för att ni har tittat in här, läst och tagit er tid att kommentera.
Jag kommer självklart forstätta att läsa och kommentera era bloggar, om än inte lika ofta som tidigare.
Bloggen kommer jag låta ligga kvar och vill ni mig något går det förstås bra att maila(nadiaq@spray.se).

14 kommentarer:

It´s all about me sa...

Jag förstår vad du menar, blir själv irriterad på mig själv ibland för att jag lägger så mycket tid på bloggandet och tankar som "det här måste jag blogga om!". För det mesta bloggar jag numer på arbetstid, vilket kanske är lite fult, men... andra ringer sina barn, går ut och röker, vad vet jag - jag tar en bloggpaus.

Hoppas livet blir härligt i Chile - är det på obestämd tid denna gång?

Många kramar och prospero año nuevo!

Susanne sa...

Jo, jag har saknat dina inlägg den senaste tiden och undrat lite, precis som jag gjort med några andra bloggare. Men jag förstår, och kan också ibland själv känna, den press man lägger på sig själv för att uppdatera bloggen.

Lycka till med ditt liv i Chile och lev väl i detta underbara land jag ofta tänker tillbaka på som ett under av välkomnande människor. Kanske, kanske jag återvänder dit på en semesterresa någon gång.

Pumita sa...

Jättetråkigt, men jag förstår dig! Var sak har sin tid. Det finns så mycket man vill hinna med här i livet och för dig är ju situationen extraspeciell, kan jag tänka mig... småbarnsåren med lillprinsen, flytten och allt. :) Jag vill passa på att tacka dig för alla dina intressanta inlägg och fina bilder. Det har varit ett sant nöje att följa din blogg, Nadja! Sköt om dig och de dina! Un abrazo fuerte, Johanna

Nadia sa...

It´s all about me; Ha inte daligt samvet for att du bloggar pa jobbet. Precis som du skriver tar ju andra rokpauser, ringer sina barn etc.
Just nu tycker jag bara det ar skont att ha blivit av med den dar kanslan av att jag maste blogga om allting jag ser och upplever.

Och ja; denna gang ar det Chile pa obestamd tid som galler.
Gott nytt ar till dig med och hoppas du far en fin semester i Karibien!

Susanne: Precis som du sager handlar det egentligen mest om en press som man lagger pa sig sjalv med tankar som "nu borde jag blogga".

Jag tycker sjalv det ar trist nar bloggar som man har foljt bara tystnar och sjalvdor utan forklaring, sa darfor blev det ett sista inlagg anda!
Tack for lyckonskningarna! Nasta gang "ses" vi pa din blogg ;)

Pumita:Ja, det ar att sta i nu och pa ngt satt kanns det ocksa lite fel att lagga sa manga timmar pa datorn nar det finns sa mycket annat roligt som jag vill hinna med att uppleva.


Och det har varit riktigt roligt att blogga med lasare som er! Dialogen med er har utgjort minst halften av nojet med att blogga.
En stor kram till er alla!

Pumita sa...

Hej Nadia! Läste om den stora jordbävningen och tänkte på dig och din familj. Hoppas att allt är bra med er! Un abrazo fuerte från Johanna

Carlos P.F. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nadia sa...

Vi har det bra! Kom undan med en massa krossat porslin och en mangd bocker som flog ur bokhyllan. I trappuppgangen har en del av taket till vinden ramlat in, men det ar allt. Betydligt varre ar det tyvarr for manniskor i sodra Chile.

Tack for omtanken, det varmer!:)

Pumita sa...

Vad skönt att höra! Sköt om er!

Anonym sa...

Nice dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.

Anonym sa...

Hey! This post could not be written any better!
Reading through this post reminds me of my good old room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this page to him.
Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!


Feel free to surf to my weblog ... email service

Anonym sa...

When I initially left a comment I appear to have
clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever
a comment is added I recieve four emails with the same comment.
Is there a way you can remove me from that service?

Thanks!

My homepage service call

Anonym sa...

Someone necessarily lend a hand to make severely articles I'd state. That is the first time I frequented your website page and up to now? I amazed with the analysis you made to create this actual put up extraordinary. Excellent activity!

Also visit my web-site appliance repair Valrico

Anonym sa...

Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha
plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?
Thanks a lot!

My web-site: Sizzling Hot Download

Anonym sa...

Simply desire to say your article is as surprising.
The clearness for your submit is simply spectacular and i can think you're a professional on this subject. Well along with your permission let me to snatch your feed to keep updated with coming near near post. Thank you a million and please continue the gratifying work.

My weblog :: life settlement providers