20.5.09

Bloggen som tidstjuv och prioriteringar

Sådär gick det med min bloggsemester. Längre än en månad lyckades jag inte hålla mig borta.
Jag läser fortfarande mina favoritbloggar men har bestämt mig för att dra ned ordentligt på mitt eget bloggskrivande. Dels för att jag har annat att göra som känns viktigare just nu, dels för att jag känner att bloggen blev en riktig tidstjuv.
I fortsättningen kommer bloggen kanske uppdateras betydligt mer sporadiskt, inläggen blir förmodligen kortare men slutar blogga för gott gör jag nog inte riktigt ännu.
Själv tycker jag det är tråkigt när bloggar man följer bara försvinner eller slutar att uppdateras utan förklaring. Så därför skriver jag det här. Så att ni vet, om det nu mot all förmodan forftarande skulle vara någon som kikar in här.

8 kommentarer:

k sa...

Jag kikar fortfarande in! Och gläds av att du inte lägger av, även om jag förstår att det finns andra prioriteringar i livet :)

Anonym sa...

Tittar in ibland också.Förstår absolut att man måste priotisera!Bloggen är inte allt i livet!Ha en skön "bloggsemester"!!

Veronica sa...

Jag tycker så mycket om din blogg och det känns bra att du inte slutar helt i alla fall. Jag tittar ganska ofta in för att se om det hänt något.

Din blogg är liksom lite annorlunda, du skriver om viktigare saker än kläder och så som många andra bloggare skriver om.
Dessutom är det kul att få en "inblick" i Chile eftersom jag varit där 2006.

Ta hand om dig!

It´s all about me sa...

Jag har kvar dig på min bloggroll, ser gärna fram emot lite inlägg av dig då och då!

Sen håller jag med om att bloggen "stjäl" en del tid; båda att uppdatera och läsa andras. Jag har själv funderat på att antingen lägga ned, eller fortsätta dagligen. För mig är det svårt med ett mellanting, det är allt eller inget... Som det är nu fortsätter jag med min blogg iallafall och jag hoppas att du har tid att kolla in den ibland, om du vill! Ingen press!

Pumita sa...

Joo, jag kikar in också ibland... eller snarare kollar på Google Reader.

Precis som för Anna är det allt eller inget som gäller, klarar inte av några mellanting, när det gäller den egna bloggen men att läsa andras känns mycket roligare och kravlöst på nåt sätt. Skickar en rad i kommentaren när jag känner för det. Passar perfekt för mig just nu. Sköt om dig!

Tomas M sa...

Du ligger i min RSS-läsare också, och även om jag inte känner dig så har jag god behållning av det du skriver!

Önskar dig lycka till i livet, med vad du än tar dig för!

Thérèse sa...

Jag förstår dig , min blogg går lite på sparlåga nu också. Har inte riktigt samma lust och har annat som måste prioriteras men sluta blogga helt ska jag absolut inte. Får ett ryck och skriver ett par inlägg på raken ibland sen tyst rätt många dagar. Inte så många som läser längre och jag har blivit sämre på att läsa andras bloggar men sluta helt ska jag inte och det kanske kommer en period då jag kan och har lust att lägga ner mer tid på att skriva och läsa bloggar.

Nadia sa...

Lisa: Det är kul att veta att du fortfarande tittar in, trots att jag uppdaterar så sällan.
Och ja; ibland känns det som om en rad andra saker borde gå före datorn.

Mandy: Du har så rätt, det finns ju så mkt mer i livet än bloggande!;)

Veronica: Och jag tycker ju att det är kul att skriva ett par rader ibland även om det inte blir så ofta. En modeblogg lär det dock aldrig bli! ;)

Annaluna: Förstår dig precis. Jag tycker nog att själva tanken med en blogg är ju att den skall uppdateras flitigt. Själv tröttnar jag lätt på bloggar som uppdaterar för sällan.

Pumita: Ja, just nu känner jag att jag har hittat en bra balans. Känner mig inte "redo" för att lägga ner bloggandet helt ännu därför känns ett ytterst sporadiskt uppdaterande just nu som en bra mellanväg.

Thomas: Blir glad över din kommentar! Extra kul när folk som inte har kommenterat tidigare skriver en rad.

Therese: Precis sådär känner jag. Att även om jag inte har så mkt tid och lust just nu så kanske jag får det framöver. Jag har ju bloggat i ett par år nu, ibland är det jätteroligt och man känner sig otroligt produktiv. Andra gånger är det brist på både ideer och tid.