2.2.07

Då våren känns långt borta...

Idag då himlen är täckt av ogenomträngliga gråa moln från vilka ett tunnt, men aldrig upphörande droppande duggregn faller får jag en känsla av att solen förbisett Sverige och kanske till och med glömt bort dess existens i sin färd mot sydligare breddgrader.
Vem vet, kanske avlägger den just nu en visit hos Anna i Malaga?
Hos mig är den definitivt inte.

Då världen utanför mitt fönster bjuder på ett härligt spektrum av transparentgrått, dassgrått, smutsgrått och fulgrått är jag tvungen att påminna mig själv om att solen och en rikare färgskala så småningom även kommer att nå Sverige genom att leta fram bilder på förra vårens tulpaner.






8 kommentarer:

Linda sa...

Vilka fantastiskt vackra foton på tulpaner. De har aldrig tillhört mina favoritblommor, men nu blir jag minst sagt sugen på att köpa en bukett i de där färgerna...
Hur länge var det du var i Chile nu, egentligen?

Nadia sa...

Javisst är de fina?! Man blir glad bara av att titta på dem. Jag är egentligen inte heller särskilt förtjust i tulpaner men de som blommar i min mors trädgård är alltid jättefina.

Var i Chile i tre månader nästan exakt.

Pumita sa...

Vilka fina färger! Det säljs miljontals tulpaner i Sverige på våren och jag brukar köpa mig en bukett nån gång när det är riktigt grått och trist. Det tråkiga med tulpaner är att de vissnar så fort och skräpar ner.

Anna Malaga sa...

hahaha, nej, här har solen inte visat sig alls idag ;-)
Men kom gärna in och ta en Baileys med oss!
Hâller med - underbara bilder som man blir glad av!

It´s all about me sa...

Kul att du gillar min blogg och lagt till den! Jag sparar din på "Mina favoriter", lägger in i listan sen. Ska oxå läsa igenom din blogg men hinner inte just nu...Berätta: hur länge har du varit i Chile, vad gör du där osv? Var har du mer varit??? Ha det så bra!

Thérèse sa...

Vilka fina bilder! Idag har det varit soligt här och nön smälter men det kunde gärna vara cirka 20 grader varmare förstås

Anonym sa...

Hej Nadia I Santiago, Chile...men jag antar att du är tillbaka i Sverige nu, utifrån vad jag kan se på bloggen?
Jag håller på att skriva ett skolarbete om Chile i skolan, Historia B. Hur ser dagssituationen ut, politik, historia osv. Har du någon information du kan delge mig? Nuläget kanske allra viktigast...Det vore otroligt snällt. VH, Andrea

Nadia sa...

Pumans dotter: Jag gillar också tulpaner just för deras färgers skull och speciellt på våren då man har släpat sig igenom en lång och grå vinter.

Anna: Så solen var inte oss dig? Men jag kommer gärna och tar en bailey i alla fall!

therese: jag har också haft ett par riktigt fina vinterdagar här hemma men precis som du så tycker jag alltid att det skulle kunna vara ett par grader varmare.

Andrea: har inget bra tips på ngn sida så här på rakt arm. Kanske konsulatets hemsida? www.sthlmconsulado.com