17.1.08

Bloggande på lågfrekvens och filmfestival

Bloggidéerna tycks ha sinat totalt och inläggen blir färre och färre. Kanske är det dags att ta sig i kragen och vara lika produktiv som tidigare.
Fast ärligt talat börjar jag bli rätt trött på den här bloggen och funderar på om jag skall lägga ner, starta en ny med annat tema eller vänta och se om inspirationen behagar infinna sig igen.

Nästa vecka startar (appropå ingenting) Göteborgs filmfestival. Själv brukar jag alltid passa på att se ett par filmer som jag med största säkerhet inte skulle haft möjlighet att se annars.
Årets tema är Mexiko varför festivalprogrammet denna gång bjuder på ett flertal filmer från landet, bland annat skådespelaren Gael García Bernals regidebut Deficit. Även Gael själv lär dyka upp på festivalen för den som vill ta sig en titt.
För egen del är jag nog mer sugen på att titta på Guillermo del Toros senaste film och Spaniens oscarsbidrag El orfanato eller Barnhemmet som filmen heter på svenska. Pans labyrint av samme regissör var tveklöst en av förra årets bästa filmer och efter vad jag har hört skall även Barnhemmet, som går upp på svenska biografer i mars, vara lika sevärd.

3 kommentarer:

Bandini sa...

Jag tycker att du skriver för bra för att vi som läser ska inte kunna göra det längre, fast det är du som bestämmer självklart.

Tyvärr kan jag inte åka till Göteborg annars skulle jag se gärna flera filmer. Men instället och tack vare dig, ska jag se idag "El laberinto del fauno". har den hemma men inte sett fortfarende.

Hälsning

Pumita sa...

Håller med Bandini! Du skriver för bra för att sluta. Ett nytt tema kanske vore kul som omväxling (för dig alltså). Har du några idéer? Jag gillar just det du skriver om litteratur, film, Sydamerika osv. så jag önskar att du fortsätter som förut. :)

Kul med filmfestival! Och Mexiko som tema dessutom. En kompis till mig såg Pans labyrint i veckan och då kom jag på att jag ff inte har sett den. Jag avstod mest för att den är ganska rå men jag kanske ska se den iaf för alla säger att den är så bra.

Nadia sa...

Bandini: Tack! Fast man skall ju ha något att skriva om också ;), och det känner jag ibland att jag inte har.

Pumita: Mmm...jag har ocskå funderat på nytt tema, variation förnöjer :)

Och du, Pans labyrint är faktiskt inte särskilt rå eller blodig, om det är det du tänker på. Det är mer som en saga. Den är alldeles fantastiskt bra och bör inte missas!