16.4.07

En drömresa

Det har varit tyst på bloggen på sistonde. Bland för många pisco sours, asados (grillpartyn) och ett alltför rörigt privatliv så har bloggen näst intill glömts bort. Jag har varit alltför upptagen med mina egna tankar och mig själv för att finna inspiration till intressanta blogginlägg. Detta hoppas jag dock råda bot på under de kommande veckorna då jag beger mig av till Peru, ett land som för mig alltid har varit lite av ett drömresemål. Mina förväntningar är höga men jag hoppas och tror att de infrias. I natt klockan 01:20 landar jag på Limas flygplats där jag blir hämtad av en vän i vars hem jag kommer att tillbringa den första veckan i Peru. Därefter bär det av till Cuzco, oorganiserad som jag är har jag förstås inte bokat någon flygbiljett till staden och ännu mindre förbokat en inkaledsvandring, men det löser sig nog.
Hej då på er! Nu skall jag gå och packa. Det pirrar redan i magen....

8 kommentarer:

Johan T sa...

Just det, jag skulle ju recensera Lima aat dig, men det glömde jag bort... Men här kommer lite rekommenderade platser att besöka iallafall:
- Barranco, Limas bohemkvarter... mysigt, precis vid havet. Det finns en trova-bar där som tyvärr var stängd när jag var där, men som lär vara smaatt underbar: La Posada del Angel.
- Museo de Arquelogia y Antropologia. Om Perus precolumbinska historia, och dessutom en grymt bra resturang (om än lite dyr, med peruanska mâtt).

Nadia sa...

Tack sa jättemycket! Skall skriva ner alla dina tips och ta med dem :)

Nadia sa...

Tack sa jättemycket! Skall skriva ner alla dina tips och ta med dem :)

Pumita sa...

Jag har kikat in här och undrat lite när det har varit så tyst... men det är klart, jag borde ha förstått att du inte har tid för allt partajande. ;D

Ååh, vad avundsjuk jag blir!!! När jag var till MP hade jag 40 graders feber och satt jag mest en sten och flåsade (åkte buss dit från Aguas Calientes) men det var helt underbart!

¡Qué te vaya bien!

It´s all about me sa...

Oh, vad underbart! Jag har oxå varit i machu Picchu samt i Cusco som jag bara älskar! Och så GRYMT god mat, aaaah...vi åt och åt, sallader, grillspett och allt möjligt;) Finns hur mycket som helst att se. Ska du bo i Cusco tipsar jag om ett superbra hotell som heter CASA SAN BLAS. Väldigt schyssta rum och bra service... Ha en toppenresa!

Anna Malaga sa...

Âh, vad härligt. Hoppas du fâr en toppenresa och att du rapporterar ordentligt!! ;-)
Cuzco vill jag besöka, det verkar sâ mysigt.
Ses fram emot att höra hur du har det!

Thérèse sa...

Oj vad spännande , Cuzco och Inkaledan skulle jag också vilja "göra". Ser fram emot dina berättelser och foton här sen. Ha så kul!

Nadia sa...

Pumans dotter; Ja, det blev lite for manga piscos ett tag...;)
Stackare! Trist att lyckas ha 40-graders feber just som man besoker Machu Pichhu, men MP ar ju inte en plats man visiterar varje dag sa jag antar att det bara var till att bita ihop.

Annaluna: Jag har svart att forsta bara hur jag skall hinna med Lima, har finns ju sa mycket att se att gora! Gillar det starkt. Sa mycket mat har jag inte hunnit satta i mig annu men det kommer.

Anna; Tack, det har i alla fall borjat bra. Peru har hitills visat sig vara underbart och Cusco har ju som sagt alltid varit en dromdestination. Har en svensk van som var dar for nagra veckor sedan som har talat sig varm om Cusco...jag ar sa sugen!

Therese; Jag tycker ocksa det ar spannande! Faktum ar att jag kanner mig som om jag vore 17 och pa min forsta resa ensam utomlands, jag har verkligen alltid dromt om att resa till Peru och nu ar jag har. Kanns nastan overkligt.