2.9.07

Om mig

Jag fick en utmaning av Lisa...
Regler: den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i kommentarrutorna på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1. Jag uppfattas ofta som rätt pratsam och social men är tystare i grupp och ser mig själv som ganska blyg.

2. Jag är 162 cm lång och har aldrig vägt mer än 51 kilo men hade ändå en period under mina tonår då jag tyckte att jag var för tjock och levde på keso och knäckebröd ända tills jag insåg hur fruktansvärt tråkigt det var. Självplågeri har aldrig varit min grej, jag är alldeles för odisciplinerad.

3. Att läsa har så länge jag kan minnas varit en av mina favoritsysselsättningar och jag har alltid minst två böcker på gång.

4. Utöver att läsa är jag mycket intresserad av matlagning och är (i mitt tycke) en av de bästa kockar vars mat jag smakat.

5. Jag trivs bra i Sverige och kommer förmodligen bli kvar här ett par år framöver men kan inte tänka mig att leva hela mitt liv här.

6. Jag ser inget fel i att man väljer att betala för att få tråkiga sysslor som städning utförda i sitt hem men tycket att det är helt befängt och helgalet att detta skall vara avdragsgillt.

7. Jag tycker egentligen inte att hundar skall sova i sängen men delar själv säng med en 13-årig mellanpudel.

8. Jag är allergisk mot 2000-talets moderna ”flumnamn” och fattar inte hur folk kan döpa sina ungar till Vilda och Tindra.

Eftersom jag inte vill att någon skall känna sig tvingad att svara uppmanar jag den som läser det här och känner för det att svara.

Min sängkompis

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Söt sängkompis du har

Nadia sa...

Ja, visst är han fin! :)

Pumita sa...

"Inte bo i Sverige hela livet"...

Var skulle du vilja bo och varf�r?

Lisa Christensen sa...

Åh, vilken gullig hund! Påminner lite om min Tilly. Hon sover också i min sæng som en liten nalle.

Nadia sa...

Pumita: Min längtan till Spanien går i vågor men finns ständigt där. Jag skulle gärna bosätta mig i Spanien ett par år eller för gott, klimatet är härligt. Kulturen faller mig i smaken, jag känner mig hemma i Spanien och dessutom ligger det lagom nära Sverige.

Jag skulle också kunna tänka mig att bo i Sydamerika i ett eller ett par år. Kanske i Peru, kanske i Colombia eller Argentina, vem vet?

Lisa: Visst är han gullig?! Lagom liten och behändig är han också. Hade man haft en golden retriver hade det ju blivit lite ont om utrymme i sängen :)