11.11.06

Feber och antibiotika

Det hann tyvärr inte ens gå en månad innan jag fick pröva på den chilenska sjukvården. Efter tre sjukhusbesök tycker jag mig nu kunna ge ett utlåtande om kvalitén på densamma som lätt får väl godkänt eller kanske till och med ett mycket väl godkänt.
Jag knaprar antibiotika som kostade mig över 300 riksdaler och kan bara konstatera att man definitivt inte bör vara fattig och bli sjuk i Chile.
Men, men vad gör väl 300 kronor när man slipper 39 graders feber och frossa? Efter att ha varit sängliggande i alltför många dagar känner jag mig nu äntligen tillräckligt frisk för att ge mig ut på Santiagos solvarma gator igen.


4 kommentarer:

Anonym sa...

å va jobbigt! krya på dig!

Linda sa...

Äntligen har jag hittat din nya blogg! Jag missade helt att den andra lades ned och har inte sett dig bland kommentarerna på länge heller, så jag trodde att "du gått i cybergraven". Vad roligt att hitta dig igen! Nu har jag mycket att ta igen ;)

Hoppas att du hittar till min nya blogg också! :D

Pumita sa...

Skönt att höra att sjukvården fungerar i Chile, men du kunde ju ha väntat lite längre med att testa den... Hoppas att du mår bättre nu! Fin bild förresten!

Nadia sa...

Mandi:Tack! Känner mig mycket friskare nu vilket verkligen är skönt.

Linda:Ja, jag ville ha en lite mer neutral bakgrund eftersom jag vill lägga upp bilder. Känner att jag inte är en lika bra bloggare som förut men visst är det kul att blogga från utlandet. Skall definitivt kolla in din nya blogg.

Pumans dotter: Jo sjukvården fungerar alldeles utmärkt, dvs om man kan betala. Och själv tyckte jag också att jag kunde väntat lite längre med att testa den men nu när jag mår bättre känns det förstås bra att jag släpade mig iväg till kliniken.

Tycker också att bilden är fin och väldigt Santiago.