17.3.07

Frukt och grönt


På lördagar är det fisk, grönsaks- och fruktmarknad i närheten av där jag bor. Synen av de små stånden som dignar av mogen frukt i en uppsjö av olika kulörer gör vem som helst sugen på att ta sig en tugga av de uppradade varorna.
Själv inhandlade jag idag ett kilo hallon, ett kilo björnbär och ett kilo nektariner. För det fick jag punga ut med omkring 30 riksdaler vilket kändes som ett helt okej pris. När jag kom hem insåg jag dock att jag hade fått med mig lite för mycket bär hem. Vad skall jag göra med allting? Om någon har förslag på apptitliga rätter, sylt eller marmelad som har hallon och/eller björnbär som huvudingredienser så mottages recept tacksamt.

4 kommentarer:

Pumita sa...

Åååh, jag älskar björnbär! Levde på batido de mora (milkshake) när jag var i Ecuador. De hade iofs björnbär till allt, nästan. En måltid utan dem existerade knappt.

Nadia sa...

Milkshake var ju en bra idé...mums! Hemma brukar jag gora milkshake pa youghurt och bar. Kanske kan testa det har ocksa.
Bjornbaren har ar sma men jattesota och goda!

It´s all about me sa...

Gud vad gott! Vi kör på LICUADOS här...mjölk och bär mixat. Annars röstar jag också för batidas (måste det heta batido i vissa länder, batida i andra??) morgon, middag och kväll! :)

Nadia sa...

Det blir nog ett par milkshakes imorgon tror jag, nu blev jag grymt sugen!