23.3.07

Transantiago T-shirts

Sådana här fina T-shirts som driver med Santiagos katastrofala kollektivtrafikprojekt går att köpa här. De är förstås bara roliga om man är bosatt i Santiago men jag är lite sugen på att införskaffa en för att utöka min souvenirsamling. De flesta av trycken anspelar på Transantiagos ineffektivitet och de förseningar som projektet orsakar.


"Disculpe profe, me vine en el Transantiago" (Förlåt fröken, jag åkte med Transantiago), och "No fue el carrete, no fue el copete, fue el Transantiago" (Ungefär: Det var inte partajandet, det var inte supandet, det var Transantiago) lyder texten på två av de svarta T-shirtarna.

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

Självklart måste du skaffa en! Jag gillade den med mest chilensk slang (no fue el carrete etc) Som man säger på puertoricanska: NITIDO!!!

Pumita sa...

Haha, det är klart du ska ha en t-shirt! Den med partaj är roligast.

Nadia sa...

AnnaLuna; Jag känner faktiskt också att jag måste skaffa en. De här har ju blivit ett minne och trauma för livet!

Pumans dotter; Jag gillade också party T-shirten men tyckte nog att Star Wars imitationen var rätt underhållande den med :)