26.3.07

Höst- och shoppingblogg

Idag då jag klev utanför dörren förvånades jag över att sommaren tycktes ha svepts bort av natten så hastigt och lustigt att jag knappt lade märke till det. Visserligen har jag länge hört chilenarna tala om att "det har varit en vacker höstdag" och att "hösten är på väg" men det är svårt att ta dem på allvar då temperaturen sällan kryper under 28-graders sträcket och solen skiner dagarna i ända.
Men idag väntade mig alltså en mulen, regntugn himmel och både byxor (istället för kjol) och en tunnare jacka kändes som nödvändiga måsten. Så fick jag inse att hösten trots allt kanske är på väg.

Nåväl. Över till annat.
Eftersom igår var en söndag bestämde jag mig för att få slut på ledan som denna sysslolöshetens dag brukar föra med sig genom att ta en shoppingtur på stan. Här nedan kan ett par av de ting jag köpte beskådas.



Barnkofta med lamadjur och betande får, 50kr. Koftan var supersöt och det fanns så många olika varianter och mönster att jag nog blir tvungen att handla ett par stycken til.

Liggandes på koftan; ett par broscher med små dockor i färgglada färger, 7 st för 10 kr. Riktigt vad jag skall ha dem till vet jag inte men de är söta att smycka paket med och kan säkert användas till en hel del annat också.

Ovanför dockorna ligger en börs med fågeltryck som jag köpte för 11,50 riksdaler. Jag tycker inte om vanliga plånböcker då de tar alldeles för mycket plats och denna är perfekt då den är tillräckligt liten men ändå har utrymme för plastkort.

På börsen ligger ett par örhängen som jag köpte för ca 8 kronor. Hemma i Sverige har (eller hade) jag ett armband i samma stil som tyvärr har slängts om jag inte minns fel.

Intill örhängena ligger ett litet silverhjärta med en opal i hängsmycket som jag fick för 52 kronor. Jag tyckte förstås att jag hade gjort ett riktigt fynd även om det förstås är möjligt att opalen inte är äkta, den saken tänker jag dock undersöka närmare när jag kommer hem.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Älskar att shoppa sånt! :) I Bolivia är det ungefär ännu billigare...hemstickade vantar och mössor för 10-15 kronor..aaah...

Nadia sa...

Jag ar ocksa mycket fortjust i att kopa en massa onodiga grejer. Skall nog hinna kopa med mig lite mer innan jag drar hemat :)