5.6.07

Pa vaggen i Valparaiso

Sa har ser manga av vaggarna i Valparaiso ut.

Linda undrade vart jag hade hittat den tjusiga bilden pa Pinochet i inlagget nedan. Svaret ar i Valparaiso dar vaggarna ar fullklottrade med politiska budskap och vackra malningar, gatukonst nar den ar som bast!
Efersom Pumans dotter uppmanade sina bloggvanner att leta fram fler bilder pa malningar fran husfasader bjuder jag har pa ett par stycken till. Samtliga finns att beskada i Valparaiso.


"Det har landet ar mitt, mitt, mitt". Vaggmalning forestallande Sebastian Piñera; foretagare, en av Chiles rikaste man och presidentkandidat i senaste valet.







"Konsumismen konsumerar dig".

2 kommentarer:

Pumita sa...

Jättekul att du visar upp några av dina bilder! Runtom i LA finns det säkert massor med såna här, men det är inte så många som har fastnat i min kamera. Jag gillar speciellt tanken bakom den längst ner. Vem är mannen tillsammans med Chaplin?

Nadia sa...

Den längst ner är nog min favorit med :) Gillar bäst de bilder som utöver att vara dekorativa också har ett budskap.

Jag trodde att han längst ner var Maradona, mitt resesällskap var dock helt övertygad om att bilden föreställer Evo Morales och efter att han hade sagt det tror nog jag också faktiskt att det är Evo som bilden föreställer.