9.10.08

Bildfattiga inlagg

Precis da jag lyckats hitta USB-kabeln till min kamera och fotat en kompis lagenhet (eftersom jag tycker att det kunde vara lite kul med bilder fran chilenska hem) sa slarvar jag bort kameran. Forhoppningsvis ligger den i bilen men tills dess lar det bli en hel del bildlosa inlagg.

Igar var vi och halsade pa en kompis till mig som precis fatt en dotter. Flickan ar inte ens en manad gammal men har redan hal i oronen. Jag kan inte for mitt liv begripa varfor nagon vill lata gora hal i oronen pa en liten bebis men kanske har jag en valdigt svensk syn pa det hela. Aven i Spanien vet jag att det ar vanligt att man gor hal i oronen pa nyfodda. Det ar ju viktigt att befasta konsrollerna redan fran dag 1, typ.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag har en vän som är adopterad från Chile, hon kom till sverige när hon var 3 månader. Med hål i öronen.

Nadia sa...

Visst ar det markligt.

Anna sa...

De tar hål i öronen på bebisarna på sjukhuset när de är nyfödda. Med nål. Min pojkvän gjorde (av någon anledning) själv de på din dotter när sköterskan inte fick igenom nålen...