5.10.08

Varldens trakigast jobb?

Jag uppfor aldrig att forvanas over hur oandlig yrkeskategorin "Jobb som inte finns Sverige eftersom var och en kan utfora sysslan sjalv" ar. En ny hojadare i namnda grupp upptackte jag haromdagen da jag handlade pa det Ahléns liknande varuhuset Paris. Eftersom jag skulle till sjunde vaningen valde jag att ta hissen. Da jag val stiger in i hissen sitter dar - i ena hornet framfor vaningsplansknapparna - en kvinna. Sa fort jag klivit in i hissen blir jag liksom mina medresanerar tillfragad om vilket vaningsplan jag skall till. Sedan sitter hisskvinnan dar och trycker pa knapparna fran plan 1 till plan 11. Hissen stannar pa varje vaning och varje gang nagon stiger pa fragar hisskvinnan vilken vaning personen i fraga skall trots att hissen anda stannar pa alla vaningsplan.
Kan man ha ett trakigare och mer meningslost jobb?

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Det där jobbet hade några tjejer på ett stort varuhus i Caracas , Venezuela också. Jag kände också hur tråkigt och meningslöst det måste vara att sitta i en hiss och trycka på knappar hela dagen. På dom flesta ställen klarar ju dom som ska åka hiss det själva utan problem

Nadia sa...

Visst har du helt ratt i att de flesta som aker hiss nog klarar det sjalva.... Jag forundras over hur detta yrke ens har kunnat uppfinnas

Pumita sa...

Inte mycket... det ska väl i så fall vara de små gummorna som delar ut toapapper på offentliga toaletter. Två bitar var.

Sara sa...

Nej, jag skulle bli galen och klaustrofobisk. ;)

Nadia sa...

Pumita:Ha,ha...det har du ratt i. En tankbar kandidat. Men de far ju iaf rora lite pa benen emellanat

Sara; Eller hur!