13.10.08

Vardag

Inga vackra bilder fran Chile har jag tagit. Min vardag har mest bestatt av besok i snabbkop och gallerior (pa jakt efter allt som inte fick plats i kladvag pa resan fran Sverige), besok hos vanner och Lillprinsens familj som forstas ar fortjusta overa att lara kanna honom.



Igar nar vi var och handlade upptackte jag till min stora gladje att market Capel som gor pisco har utokat sitt utbud av drinkar. Nu finns fardig caipirinha, pina colado och chirimoya sour pa flaska (utover den sjalvklara favoritdrinken pisco sour). For att aterigen citera min goda van "Saker av vikt som utbildning och sjukvard ar svindyrt medan skitsaker som alkohol och cigaretter ar jattebilliga". "Tur att det atminstone finns nagot som ar billigt" tankte jag och slangde i bade en flaska caipirinha och en pisco for under 30kr i kundvagnen.


Pa vagen hem vagade sig solen fram en aning. De senaste dagarna har det for det mesta varit gramulet och kyligt.


Langs den har vagen har man i de fall det inte ar molnigt en underbar vy over Anderna framfor sig.

4 kommentarer:

Pumita sa...

Det där sortimentet måste jag helt klart undersöka närmare! ;) Solen kommer, vänta bara.

Anna sa...

När kommer färdig mojito? Det skulle jag vilja ha.

Thérèse sa...

Kul med fina bilder. Skulle gärna prova pisco sour men den som säljs på systemet känns väl dyr. Får kolla om någon bar här i stan serverar det eller ta mig till Chile.

Nadia sa...

Pumita: Det tycker jag absolut att duska gora!

Anna: Precis det undrade jag igar! Carlos, Lillprinsens pappa menade att Capel ju gor en massa olika drinkvarianter for att promota piscon. Dvs, alla dessa blandningar innehaller pisco. Med mojito ar det ju lite svarare eftersom den innehaller rom.

Therese; Ja, vanta tills det blir en resa eller lar kanna nagon som kan bjuda!