24.1.09

Kitsch


Området som går under namnet Bio Bio i stadsdelen San Joaquin i Santiago skulle kunna liknas vid en gigantisk soptipp.
Här kan man hitta allt som går att finna på vår jord till ett modest pris. Kycklingar, hundvalpar, böcker, skivor, filmer, kläder, reservdelar till bilar, mp3-spelare, prydnadsföremål, porslin och mycket mer. Nytt, gammalt eller stulet. Det är bara att välja och vraka för den som har tid och tålamod att ströva runt bland mängder av affärer och små stånd.
Sist jag var i Bio Bio kom jag hem med armbandet på bilden. Ett armband med små helgonbilder som är mycket populära i Chile. Så nu går jag runt och är beskyddad av världens alla helgon för jämnan. Det känns bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Halkade in på din blogg (via en annan blogg). Har suttit i två timmar framför datorn med både underhållande och upplysande läsning. Tack för det. Nu har jag en ny favoritblogg att följa.
//Annika

Nadia sa...

Wow, två timmar! Jag är imponerad över att du har orkat läsa så mycket. Tack för dina ord, det är alltid kul att veta att bloggen är uppskattad!

Pumita sa...

Jag tycker att armbandet är häftigt trots att det inte riktigt är min stil.

Nadia sa...

Det är inte riktigt min stil heller egentligen men jag tyckte det här var roligt och lite sött.