20.1.09

Min prins och Farkas

Farkas?

Lillprinsen?

Jag lovade i mitt förra inlägg att nästkommande inlägg skulle handla om Lillprinsen och eftersom jag håller det jag lovat så kommer det här inlägget att handla just om min lille prins.
Men inte om blöjbyten och smakportioner. Nej, det här inlägget kommer istället handla om Lillprinsens likhet med den excentriska chilenska miljonären Leonardo Farkas.

Igår hände det igen för tredje gången på mycket kort tid. En grupp män på gatan uppmärksammade Lillprinsens slående likhet med Farkas och tillskrev honom epitet "Farkas chico" (lille Farkas).
Ju fler människor som kommenterar Lillprinsens likhet med miljonären, desto mer övertygad blir jag om att denna likhet inte endast är imaginär. Faktum är att alla dessa kommentarer om guldlockar och farkaslikhet har fått mig att hysa tvivel kring faderskapet. Kanske tillbringade jag en het natt i miljonärens säng för omkring ett och ett halvt år sedan? Jag har hört att hypnos kan väcka slumrande minnen till liv, kanske är det värt ett försök?

Min övertygelse är nu så stark att jag allvarligt överlägger att ringa Las Últimas Noticias, ett slags chilensk hybrid av Aftonbladet, Se & Hör samt den nedlagda tidskriften En ding ding värld. Med andra ord en riktig slasktratt som inte skulle dra sig för att publicera en sådan här häpnandsväckande historia. Jag kan se rubrikerna framför mig; "Resultatet av min natt med Leonardo Farkas". Och så en bild på Lillprinsen förstås. Vi skulle bli kändisar i Chile båda två, och Lillprinsen skulle ha sin framtid säkrad genom ett fett arv.

Fast egentligen tycker jag nog inte att de är särskilt lika, Lillprinsen och Farkas.
Jag som naturligtvis inte är det minsta partisk tycker att prinsen är bra mycket sötare. Dessutom är han en oerhört social, kramgo, trevlig och alldeles, alldeles underbar liten kille.

11 kommentarer:

Pumita sa...

Lova att du aldrig köper en rosa slips till honom! ;)

It´s all about me sa...

Hahahaha!
Och vad söt din lillprins är!
Men, har inte Farkas peruk?! Det kan ju knappast vara äkta, sliskigt värre!!

Thérèse sa...

Lillprisen är otroligt mycket sötare. Så underbara lockar! Farkas ser mest skum ut och så dålig smak tror jag inte du har....
Vem är den där Farkas? Han ser ju minst sagt speciell ut , hur har han blivit rik och känd?

Nadia sa...

Pumita: Det kommer aldrig att hända!

Annaluna: Ja, han är sliskig som faaan men någon peruk tror jag inte att det är (fast jag kan förstås inte veta säkert)

Therese: Vad bra, då är det inte bara jag som tycker att Lillprinsen är sötare :)
Fast i hockyfrilla kan man ju inte vara snygg eller söt. Tack för att du påminde mig om att jag faktiskt inte har sådan dålig smak.

Farkas är är en företagare inom gruvindustrin som det gått osedvanligt bra för.

Lisa Christensen sa...

Lillprinsen är ju en sötnos! Kan knappast säga detsamma om Farkas...

Pumita sa...

Psst, jag har en fotoutmaning till dig hos mig. Då får vi kanske se en till fin bild på Stgo! ;)

Mandilin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mandilin sa...

Hej Nadia!
Vet inte hur jag hamna här på din blogg men det var det bästa som hänt på länge. Din blogg är verkligen bra och intressant jag. Har bott i Chile jag med och har en sån längtan tillbaka just nu. (det går ju upp och ner det där). Kul att läsa hur du har det iallafall. MVH Amanda

Nadia sa...

Lisa; Ja, jag tycker nog likadant som dig egentligen.

MandiMandilin;
Hej Mandi! Vad kul att läsa att du har glädje av min blogg.
Och du har så rätt; det där med läntan går verkligen i vågor. Förhoppningsvis kan min blogg bidra till att dämpa Chile-längtan något ;)

Anna Malaga sa...

..är övertygad om att Farkas är pappan, han ser ju helt oemötstândlig ut ;-)

Vilken söt och pigg son du har!!!

Nadia sa...

Visst gör han?! ;) En mycket stilig man, precis som min prins!