3.9.08

Lufthansa? Nein tack!

Vi skall flyga till Chile med Lufthansa. Eftersom biljetterna är köpta på en resebyrå i Chile ringde jag till flygbolaget för att kontrollera att min förfrågan om en babyvagga på planet har gått fram.
Till svar fick jag att eftersom mina biljetter inte har bokats i samma bokningssystem som man använder sig av här finns ej någon möjlighet att reservera en babyvagga. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa och fråga efter en på flygplatsen i Frankfurt.
Irriterad som sjutton blev jag när jag hörde dessa ord, hur svårt kan det egentligen vara att boka en vagga när man dessutom ser till att vara ute i god tid?
Och hur kul kan det vara att på en långdistansflygning sitta med bebisen i knät under hela resan?
Fy för Lufthansa, nästa gång blir det ett annat flygbolag.

6 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag tycker det där låter konstigt och som dålig service av flygbolaget. Jag har varit i samma sits och min bror som jobbar på SAS har gått in i bokningssystemet på ett annat flygbolag fast biljett då var köpt i ett annat bokningssystem på en resebyrå och fixat det. Han har även fixat vegetarisk mat vid flygningar med andra bolag från andra flygplatser än den han arbetar på. Han har inte tillgång till något supersystem utan det är samma datasystem med bokningar som alla i incheckningen på Arlanda har. Så jag tycker inte det borde vara något problem för Lufthansa att fixa det. även om jag inte är insatt i detaljer hur sånt här funkar. Kan ni inte försöka kontakta resebyrån i Chile och kolla om dom kan ordna det?

Pumita sa...

Jag blev också lite förvånad för Lufthansa har väldigt bra rykte. Jag minns inte om jag har flugit med dem nån gång. Ska flyga via Frankfurt på utresa om jag inte minns fel.

Lisa Christensen sa...

Är i samma sits. Jag kunde inte heller boka babyvagga och nu har alla de platserna gått (några andra lyckades tydligen boka, hmmm) så jag kommer att få hålla i Julie i hur många timmar som helst :( Tycker att det är dåligt när de inte ens kan ge den servicen när man säger till i tid.

Hoppas att ni får en i alla fall!

Nadia sa...

Therese:Jag tyckte också att det var märkligt och trodde först att det handlade mest om ovilja...jag har redan pratat med två olika personer på Lufthansa men ska ringa ytterligare en gång.

Pumita: Mm..man tycker ju att det skulle gå relativt lätt

Lisa: Usch vad jobbigt! I värsta fall får man väl bädda åt sin bebis på golvet

Thérèse sa...

Jag har flugit till Mexico med en 5 månaders bebis utan babyvagga. Det gick faktiskt förhållandevis bra. Vi hade ett ledigt säte bredvid och var två vuxna som turades om att hålla henne. Alltså jag tänkte inte ens på att boka. Slarvigt av mig. Men om det kan vara någon tröst gick det bättre än vad jag trodde innan resan. Men hoppas det löser sig för både dig och Lisa

Anonym sa...

Då vi flög till Florida bokade jag babyvagga för dit- och hemresan. Jag hade fått bekräftat att det var okej, men av någon anledning hade vi till hemresan ändå inte fått platser som babyvaggan kunde sättas vid. Då vi upptäckte detta vid utresan bad vi dem fixa det. Då fick vi veta att oavsett om man har förbokat så skall babyvaggorna gå till de yngsta barnen i första hand. Hade det kommit ett yngre barn i sista minuten, så hade de alltså gett "vår" plats till det barnet. De rådde oss att komma i god tid till flygplatsen, eller att checka in via internet så tidigt som möjligt, för att försäkra oss om våra platser.