29.9.08

Resfeber

Lillprinsen och jag är båda lite småförkylda och jag börjar få riktig resfeber. Inte så kul att flyga med en liten förkyld prins.
En bekant till mig spräckte trumhinnan under en flygning med förkylning i kroppen. Jag har aldrig hört talas om någon annan som spräckt trumhinnan för att de flugit men denna incident dyker alltid upp i mina tankar då jag är förkyld och ska ut och resa.

Det är något magiskt med att gå ombord på ett jättelikt plan på en kontinent för att nästa morgon kliva av på andra sidan jorden. Inom loppet av ett par timmar har man förflyttats från hemma och välbekant till långt borta och exotiskt.
Med den där härliga känslan av iver i magropen som följer då man gått igenom passkontrollen, hämtat sin väska från rullbandet och styr stegen mot de äventyr som väntar utanför flygplatsens portar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om du kommer ihåg mig, men för några år sedan skrev du ett mail innehållandes tips om Barcelona. Hursomhelst nu är jag äntligen i Spanien för att lära mig spanska! Måste säga att det var din blogg som fick mitt spanskasug att höjas rejält. Du är mer än välkommen att kika på www.kjhadaf.blogg.se. Ha det fint!

Nadia sa...

Mitt minne är inte det bästa men jag har redan varit inne och tittat på din blogg, jättefin!

Pumita sa...

Ja, det är verkligen magiskt! *ler med hela ansiktet* Det börjar dra ihop sig nu? Oroa dig inte, Nadia, det kommer att få finfint! :)

grancanariamamman sa...

Häll koksaltlösning i näsorna! man kan ha i hur mycket som helst utan att det är farligt!

Nadia sa...

Pumita: Tack, känns bra att höra lite uppmuntrande ord ibland.

grancanariamamman: Javisst, vet inte varför jag inte tänkte på det! Det har han ju fått tidigare men av någon anledning slog det mig inte nu. Tack så mycket för tipset!

Anonym sa...

Hoppas förkylningen släpper! Och vad spännande med resan... :)

Nadia sa...

Hoppas jag med! :)

Sara sa...

Oh, vad roligt! (Att åka, inte att vara förkyld, givetvis!)
Hoppas ni hinner krya på er lite innan det är dags!

Nadia sa...

Det känns faktiskt redan lite bättre!