16.12.06

En krympande armé

Ännu en anställd i den chilenska armén har blivit avskedad efter att ha uttryckt sitt stöd för militärkuppen. General Ricardo Hargreaves sade i en radiointervju att chilenarna har Pinochet att tacka för landets framgångssaga och klargjorde att han beundrade diktatorn. Precis som Pinochet Jr fick Hargreaves hastigt och lustigt säga tack och hej till den chilenska armén. Frågan är om Chile överhuvudtaget kommer att ha någon armé kvar om man fortsätter att rensa ut alla diktaturvänliga element.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Nej, det är ju förstås en "risk"... :)

Men skönt att armén gör nånting bra för en gångs skull.

Anonym sa...

Oj, vad du skriver och vad intressant att följa! Jag har blivit utslängd varje gâng jag har försökt kommentera, sâ nu provar jag anonymt // Anna Malaga

Anonym sa...

Blir utslängd härifrån hela tiden kommentarsfunktionen verkar inte fungera. Skicka mig ett mail elinleticia@hotmail.com så vi kan prata om inlägg du gjorde i min blogg om mina adoptionspapper...jag är så tacksam!!! :) elinleticia

Nadia sa...

Vida Latina: Eller hur?! Tycker det sander ratt signaler men som sagt; skall de vara konsekventa blir det nog fa kvar...

AnnaMalaga; det verkar vara nagot problem med beta versionen av blogger men jag blir givetvis lika glad nar du kommenterar anonymt ;)

Elin Leticia; mailar dig med en gang!

Anonym sa...

Jag kan inte heller kommentera med min blogger-inloggning, men däremot som "other" och anonymt. Skumt.

Nadia sa...

Sukha; Har du beta versionen av blogger eller den "gamla vanliga"? Har sätt att det inte bara är på min blogg folk har svårt att kommenter utan även på andras.

Pumita sa...

Jag har märkt att det händer på mångas bloggar: svårt att kommentera eller bara läsa. Brukar göra så att jag loggar in "hos mig" först och surfar runt sedan. Det brukar gå bättre. :)

Pumita sa...

läsa kommentarer menar jag förstås