15.7.08

Det är någonting i vattnet...

Idag åt jag och lillprinsen och lunch med tre av mina gamla arbetskamrater. Jag kunde konstatera att två av de tre arbetskamrater hunnit bli gravida sedan jag försvann och båda två skulle få barn kring jul.
Sist jag var på besök på min arbetsplats för ett par månader sedan med lillprinsen tyckte VDn att jag borde ta med honom en dag då han inte var en sådan solstråle. En sådan söt liten varelse kunde ju få fler av arbetsstyrkans tjejer att bli barnsugna resonerade VDn.
Kanske är det någonting i vattnet? Kan det vara fertilitetshormoner? VDns mardröm tycks ha besannats.

4 kommentarer:

Pumita sa...

Annars brukar sånt där "sitta" i kontorsstolar har jag hört. Man ska inte sitta på nån speciell plats för då händer det saker...

Biologilektion, någon? ;)

Thérèse sa...

Det där verkar inte vara helt ovanligt. På ett ställe jag jobbade för några år sen blev också flera gravida samtidigt dock inte jag. Verkar också smitta på bloggar du och tre andra bloggar jag läser, Fred, Lisa och Cliff hanger har nyligen fått barn och dessutom väntar Sara någon gång i höst.

Sara sa...

Då får VDn fullt upp med att ragga vikarier...

Usch, så o-originell jag känner mig, det är ju bebisar överallt nu! ;)

Nadia sa...

Pumita: Ha,ha! Kontorsstolarna?! Den har jag faktisk inte hört
tidigare men det låter ju som en rimlig förklaring :)

Therese: Att det även smittar via bloggar var okänt för mig, konstigt det där...

Sara:Ha,ha. Ja, han är nog inte alltför glad.

Var glad istället för att du också har hoppat på senaste modeflugan :)