14.7.08

En resa

Det ser faktiskt ut som om det skulle kunna bli en resa till Chile i höst för min del. Än är det inte spikat och klart så jag vågar inte hoppas för mycket men det ser lovande ut.
Denna resa skulle förstås bli annorlunda, mycket för att det blir första gången som jag reser med min son. Men jag inbillar mig att det är lättare att släpa med honom på en långresa nu innan han blivit alltför rörlig.
Det finns mycket jag skulle vilja uppleva i Sydamerikas avlångaste land, och mycket som jag redan upplevt som jag skulle viljag göra om igen. Som att dricka pisco sour till exempel, Chiles utsökta nationaldryck vars like jag aldrig smakat. Och äta avocado varje dag. Det kan man förstås göra här hemma också men jag är trött på dyra avocados till överpriser som alltid tycks vara halvruttna när man öppnar dem.
Och så skulle jag förstås åka till den fashionabla badorten Viña del Mar igen, titta på målningarna på Valparaísos gator och trängas ombord på bussar och tunnelbanor i Santiagos trafik.

14 kommentarer:

Pumita sa...

Vad härligt, Nadia! Håller tummarna för dig. :)

Jag tror inte att det är några problem med att resa med sonen. Det beror mycket på vilken inställning man har till saker och ting men det är nog mycket så som du var inne på att han är mer hanterbar när han är liten. Inte så stora krav på sysselsättning och så.

Håller med dig om avokado! Köpte en igår som jag trodde var ok men den var alldeles svart inuti. Vad, less man blir! Och pisco sour måste jag bälga i mig... om jag nu gillar det. Har aldrig smakat, tror jag. ;)

Thérèse sa...

Åh vad kul. Jag har rest med ett barn på 6 månader och det gick hur bra som helst. En fördel var att man väldigt lätt fick kontakt med folk ute på ett helt annat sätt än vanliga turister eller backpackers. Så jag tror absolut inte det blir några problem att åka till Chile med din son. Hoppas du fortsätter blogga från Chile och gärna bjuder på lite vackra bilder. Håller med dig och Pumita och avokados.

Nadia sa...

Pumita: Ja, jag hoppas ialla fall det. Ju mindre krav på tillvaron, dessto bättre :)

Therese: Kan tänka mig att det är en stor fördel, små barn fungerar ju som ett slags brobyggare.
Har du några råd och tips på saker som är bra att tänka på inför en långflygresa och att överhuvudtaget resa med barn får du gärna dela med dig!
Skriv gärna ett inlägg om det om du har lust.

Thérèse sa...

Nadia - det skulle jag absolut kunna skriva ett inlägg om. Ska kolla med barnens pappa som var med vad han tycker också så jag inte glömmer några tips. Fast jag har nog inga universaltips och långa flygresor med små barn är nog aldrig någon höjdare. Men som sagt inlägg kommer.

Nadia sa...

Vad kul, ser fram emot det!
Och tack :)

Anna Malaga sa...

Vad kul! Det ska bli spännande att följa med härifrân!

Nadia sa...

Välkommen med på resan! :)

Anonym sa...

Hello thеre! I know this is kind of off
topic but I was wondering if yοu knew where I could get a саptcha plugin for my
сomment fогm? I'm using the same blog platform as yours and I'm
having trouble fіnding one? Тhanks a lot!



Also vіsіt my weblog :: http://wordpress-takeyana1.dotcloud.com/members/amparogla/groups/my-groups

Anonym sa...

Тhіѕ іѕ vеry іntereѕting, You're a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I've shared youг wеb ѕitе in mу ѕοcial
networkѕ!

my ωebpage www.Xfire.com

Anonym sa...

Wоnԁerful blog! I found it while surfing around on Yahoo
Νеws. Do уou hаνe аny tips on how to get listed in Yahoo News?

I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

Stop by my web blog; http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

Anonym sa...

Awesome post.

Feel free to suгf tο my web site http://nightlife911.com/index.php?do=/profile-36576/info/

Anonym sa...

Hi i am kavin, its mу first οccasion to commеnting аnyplace, when i read thiѕ parаgraрh i thought i cоuld alsο cгеate commеnt due to thiѕ brilliant
аrtісlе.

my wеb blοg - simply click the following Website page

Anonym sa...

Оne of my friend aѕked mе to try Βull Smoke cіgarettes e cigѕ, and
alѕo еνer since, ӏ аm glued into іt.
I love the diffеrеnt varieties іnside flavors
offered, and also, the convenience of not necessaгily depending on rеgulaг cigs
whenever you like to ease off your conсerns.


my website: http://www.emarginmodels.com/blogs/post/4582

Anonym sa...

Τhanks а lot fоr shаring this
with all of us you rеаlly recоgnіze
what yοu агe talkіng about! Boοkmаrkеԁ.

Pleаѕe also consult wіth my web ѕite
=). We will havе а hypeгlinκ еxchange aгrangemеnt among uѕ

Alsο viѕіt mу ωeb blοg: V2 Cigs