11.7.08

Trasiga bussar

Idag åkte jag buss hem med en buss som hade problem med att stänga dörrarna. Halvägs hem talade chauffören om för oss passagerare att vi var tvugna att stiga av eftersom mittendörrarna inte gick att stänga ordentligt.
Jag kunde inte låta och bli att småle och tänka på bussarna i Chile som körs tills de faller sönder och samman. Vad gör det väl att en dörr inte går att stänga?
En gång ramlade en stor fönsterruta i bakre delen av bussen in och gick i tusen bitar på en buss jag satt i. Glassplitter hamnade överallt, på sätena, golvet och passagerarna. Men vad gör väl en trasig fönsterruta? Chauffören fortsatte naturligtvis att köra ändå.

4 kommentarer:

Pumita sa...

Haha, då vet jag vad jag har att se fram emot. ;) Fast det visste jag ju redan innan. På nåt sätt jag ändå en bild av att det är lite mer välordnat i Chile än t.ex. i Bolivia men jag kanske har fel?

P.S. Vad härligt med så lång tid i Chile! Det vore ju nästan konstigt om vi "lyckades" missa varandra i Santiago. Världen är inte så himla stor ändå. ;)

Nadia sa...

Nu har iofs de äldsta och skraltigaste bussarna tagits ur bruk. Men din bild av Chile är nog inte felaktig, på många sätt är det mer likt Spanien än sina grannländer.

Återkommer förstås mmed mina Chileplaner så snart jag vet mer!

Sara sa...

Härligt - och nyttigt - med lite perspektiv!

Nadia sa...

Visst är det!