4.7.08

Utmaning

Bloggandet går på sparlåga så här i sommarvärmen. Eftersom jag dessutom lider av idétorka passar det bra att anta en utmaning från Grancanariamamman .

Reglerna består av att först beskriva reglerna och sedan svara på frågorna. Därefter väljer du ut 6 personer som du vill ska svara och utmanar dem i deras bloggar, be dem läsa din samt låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?

*Tvätta och diska.
Tråkiga och oglamourösa vardagssysslor som jag avskyr att utföra.

*Byta blöjor på och mata sonen (har jag redan gjort x antal gånger idag, fler gånger återstår).

*Leka med sonen

*Läsa lite. Jag har alltid minst två böcker på gång. Förnärvarande läser jag Flyga drake.

*Grilla! Nu när vädret äntligen tillåter det. Finns det något godare än grillmat?


Vad gjorde du för 10 år sedan?

Hmm...jag har ett mycket dåligt minne och fruktar ibland att jag håller på att bli senildement i förtid men låt se nu... För tio år sedan gick jag sista året på gymnasiet, hade ingen aning om vart livet skulle föra mig. Var oerhört skoltrött och hade alldeles för dåligt självförtroende.

Ställen du bott på?

*Göteborg, Göteborg, Göteborg...
*Barcelona
*Madrid
*Santiago de Chile

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
*Flytta till ett varmare land

*Betala av mitt studielån och säga adjöss till alla CSN-räkningar

*Skänka en stor summa pengar till något välgörande ändamål

*Skaffa ett stort hus med rum för eget bibliotek och fylla rummet med böcker från golv till tak.

*Kan faktiskt inte komma på fler saker jag skulle göra om jag var ofantligt rik som jag inte kan göra nu.


Personer du vill veta mer om?

Eftersom jag sett den här utmaningen gå runt på de flesta bloggar hoppas jag att den som läser det här och känner för att anta utmaningen svara på frågorna

Inga kommentarer: