8.1.07

Tidsfördriv

Jag är tidningsberoende och läser dagligen de flesta svenska dags- och kvällstidningar på nätet. Då de gäller spanska webbtidningar besöker jag oftast El mundos hemsida. Lustigt nog har jag alltid föredragit konkurrenten El país framför El mundo i pappersform men då det gäller internetsidor är den sistnämnda att föredra. Många av El país artiklar går inte att läsa gratis men att botanisera i El mundos arkiv kostar inte ett endaste öre. Speciellt mycket tycker jag om El mundos specialreportage om Spanien, världen, kultur och vetenskap som ofta bjuder på både intressant läsning, bilder och ljudklipp.

Några av mina favoritreportage länkar jag till här:

Pinochet
La Cuba de Castro
25 años sin Franco
Celia Cruz la reina de la salsa y el azúcar
Etiopia un infierno en el mapa
Destinos literarios

Då jag har en stund över tycker jag också om att läsa Semana eller ännu hellre Revista cambio som ägs av ingen mindre än Gabriel García Márquez.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var många bra länkar! Speciellt den där destinos literarios såg spännande ut. Tack!

Thérèse sa...

Håller med Pumnas dotter. Många bra länkar. Jag är också tidningsberoende och läser massor av tidningar på nätet. Håller helt med när det gäller El Mundo och El Pais. Jag föredrar också El Mundos hemsida men El Pais i pappersform.

Nadia sa...

Pumans dotter: Varsagod! ;)

Therese:Tycker att det ar trakigt att man maste betala for sa manga av El pais artiklar, dessutom kanns El mundos hemsida mer lattsmalt pa nagot satt.