3.1.07

Vad som behövs för en bra dag

En pool vars glittrande vattenyta inbjuder till svalkande bad.



En god bok, en handduk, ett par havaianas, ett solstift och solkräm med solskyddsfaktor 30. I Chile är det näst intill omöjligt att få tag på solkräm med en solskyddsfaktor under 30, detta på grund av den höga UV-strålningen. I samband med väderleksrapporten varje dag får man veta hur hög UV-strålningen kommer att vara följande dag. De senaste dagarna har UV-strålningen legat kring 10-12 vilket här karaktiseras som "mycket hög" och "extremt farlig" varför man egentligen inte bör vistas i solen då denna står som högst på himlen.

5 kommentarer:

Brazilian Linda sa...

hej hopp, låter inte fel det där :)

vet du förresten om att du har din profile avstängd så att när man klickar på ditt namn på ex min blogg, så komemr man inte till din blogg. tänkte bara säga det om du inte visste det :)

Pumita sa...

Men Nadia, det borde vara straffbart att visa såna där bilder. Show some mercy! Åh, vad jag längtar till varmare breddgrader.

Nadia sa...

Linda: Det var verkligen inte fel, har haft en härlig dag!
Och tack för att du gjorde mig uppmärksam på att bloggen inte syns när profilen kommer upp. Skall fixa det.

Pumans dotter: Jag vet, lite elak var jag allt. Men jag var ju bara tvungen!;)

Anonym sa...

Klokt att använda solskyddsfaktor 30, faktiskt. Borde vi bli bättre på i Sverige. Dock inte den här årstiden, haha.

Ser rätt så skönt ut vid poolen... jag skulle inte banga.

Nadia sa...

Johanna: Själv har jag rätt mörk hy och brukar därför annars aldrig använda solkräm hemma. Har heller aldrig bränt mig hemma. Men här riktigt känner man att solen bränner. Det sticker i huden på ett obehagligt sätt efter bara en liten stunds solande.

Det ä r skönt vid poolen, underbart. Känns väldigt lyxigt:)