15.8.08

En olympisk mästare

Hur många gånger kan en bebis spy egentligen? Lillprinsen har idag slagit personligt rekord i att spy och skulle förmodligen kunna bli OS-mästare i spyning. Innan klockan hade hunnit slå 11.00 hade jag torkat fem spyor varav en var stor som en halv ocean. Just nu känner jag mig förbaskat trött på att torka spyor.
Enligt Lillprinsens sköterska på BVC är en del barn helt enkelt små spybebisar. Och en sådan har jag fått.
En riktig klassiker är när man skall iväg ut, själv har tagit på sig alla kläder och precis klätt Lillprinsen. Då kommer den, spyan från helvetet. Både Lillprinsens byxor och tröja är genomvåta av kräks och har man riktig otur blir det ändå en del över till att stänka ned ens egna kläder. Och så är det bara att börja om från början igen.

2 kommentarer:

Pumita sa...

Slapp magmun kanske... stackars lillprinsen och stackars drottningen! Doften är inte så himla rolig.

Nadia sa...

Förmodligen.
I vilket fall så hoppas jag magmunnen växer till sig snart.