5.8.08

Packa

Innan veckan är slut kommer jag, om allt går som det ska, vara lycklig ägare av en flygbiljett till Chile. Och jag har förstås redan börjat skissa på min packningslista. För det är inte helt lätt det här med att packa, vad ska man ha med sig och hur mycket av det man vill ha med sig får egentligen plats?
När jag anländer till Chile kommer det vara vår eller början till sommar. I Santiago är det under sommarmånaderna så gott som alltid varmt och soligt. Temperaturen ligger sällan under 25 grader och bara i undantagsfall över 36 grader. Kvällarna är dock alltid kyliga, eller svala (hur man nu väljer att se på det). Skall man ut på kvällen måste alltid tröja, jacka eller kofta tas med.
Vid kusten är inte temperaturskillnaderna mellan dag och natt så stora som i Santiago men Chile är inte något tropiskt land och under dagar då det regnar kan det vara riktigt ruggigt även vid kusten.
Helst skulle jag vilja ta med mig hela min garderob i bagaget med regnjackor, baddräkter, gummistövlar och täckjackor. Under förutsättning att jag slipper bära det själv förstås.

6 kommentarer:

grancanariamamman sa...

Jag brukar alltid ta med mig HELA garderoben (den är inte så stor...) och bittert ångra mig när jag åker hem och tänka att nästa gång ska jag inte göra samma misstag! Men den senaste Chile resan hade jag faktiskt med mig för LITE kläder och ångrade bittert att jag inte tog med HELA garderoben. Så i fortsättningen tänker jag köra på den varianten, hur tungt det än må bli. Det tråkiga för din del är att sonen ännu inte har egen flygbiljett och inte heller då så många kilon...

grancanariamamman sa...

Jag brukar alltid ta med mig HELA garderoben (den är inte så stor...) och bittert ångra mig när jag åker hem och tänka att nästa gång ska jag inte göra samma misstag! Men den senaste Chile resan hade jag faktiskt med mig för LITE kläder och ångrade bittert att jag inte tog med HELA garderoben. Så i fortsättningen tänker jag köra på den varianten, hur tungt det än må bli. Det tråkiga för din del är att sonen ännu inte har egen flygbiljett och inte heller då så många kilon...

grancanariamamman sa...

Sorry, råkade posta kommentaren två gånger...

Pumita sa...

Vad härligt!
Det där med att packa är alltid svårt men jag har blivit förnuftigare med åren. För dig blir det annorlunda eftersom du ska lillprinsen med dig. Då måste man ha ganska mycket kläder och annat med sig. Fast å andra sidan, det är inte mycket som inte går att få tag i där. Det kanske finns billigare barnkläder till och med. :)

Sara sa...

Oh, vad roligt! Vad ressugen jag blir, fast å andra sidan är en långflygning ingenting jag skulle vilja göra i sjunde månaden så jag behärskar mig...
Mitt problem vad gäller packning är att jag alltid har med mig en lika stor resväska, oavsett om jag ska vara borta en helg, eller fyra veckor. Jag är fullkomligt oförmögen att resa lätt. ;)

Nadia sa...

Grancanariamamman: Du låter ungefär som jag, jag tar också med hela garderoben och ångrar mig sedan :)
Faat iofs har du rätt, det är definitivt bättre med för mkt än för lite kläder i bagaget.

Pumita: Jag har tänkt packa så lite barnkläder som möjligt, onödigt att släpa med när det går att köpa och inte kostar så mkt.

Sara; Weekendresor brukar inte vara ngt problem för mig. Då har jag bara med mig lite grejer, värre är det på långresor då jag har svårt att välja bort vad som kan tänkas vara mindre viktigt.