17.2.09

En lustig boktitel

Frestad av en grek

...är namnet på den bok min syster en gång för längesedan fick i födelsedagspresent. Bokens pärmar öppnades aldrig men trots det så gav denna roman upphov till många skratt. Vid någon storstädning någon gång vart tredje år hittades den i en låda, i en bokhylla eller i någon garderob.
Vi tog fram den, tittade på den och gjorde oss lustiga över teckningen på omslaget som var minst lika smakfull som bokens titel. Där avbildades den virila och passionerande greken med bar bringa omfamnandes en liderlig engelska med blusen halvt uppknäppt, huvudet tillbakalutat och munnen halvt öppen som i ett stön.
Ja, omslaget såg så lustig ut att jag nästan men bara nästan blir sugen på att läsa den när jag tänker på det. Tänk att få ta del av tantsnusket som gömmer sig bakom dess pärmar.
Om någon, mot förmodan skulle vara intresserad av att läsa denna bok kan jag tala om att den är utgiven av Harlekins förlag. Fast det kanske ni redan hade räknat ut.

3 kommentarer:

Mikaela H B sa...

hehe ja det kan man nästan lista ut! Du får läsa den och sen berätta hur den var ;)

Nadia sa...

Ja, jag borde väl göra det egentligen. Vem vet, den kanske är riktigt spännande.

Anonym sa...

har läst denna bok och googlade på den, kan tala om att den är riktigt bra! både romantisk och spännande