28.2.09

Världens största pool

Jag var i Algarrobo i början av veckan. En liten stad vid havet som har blivit en populär semesterort. Vid en av stadens många stränder sätter man nu de sista spadtagen i ett gated comunity alldeles intill strandkanten. Jag har skrivit om San Alfonso del Mar som området heter här. Särskilt vackra är byggnaderna inte att se på, detta trots att arkitekten till huset säger sig ha haft närheten till havet i åtanke då huset ritades. Bland annat har man valt att göra vissa fönster i byggnaden runda istället för fyrkantiga i ett försök att efterlikna båtar.
I skrytbygget San Alfonso del Mar kommer man även att ha världens största pool med inplanterade fiskar och vågor som lämpar sig för windsurfing på sina ställen. Killen som har designat världens största pool lär redan ha fått i uppdrag att bygga flera, bland annat i Dubai.
För den som mot förmodan skulle vara nyfiken på San alfonso del mar eller vilja köpa en lägenhet så finns länken till hemsidan med bilder här.

2 kommentarer:

Pumita sa...

Jag har sagt det förut men jag säger det igen: helt sjukt!

Nadia sa...

Ja, själv har jag lite svårt att förstå vitsen med världen största pool när husen är byggda precis intill strandkanten och man har 50 meters avstånd till havet.