9.2.09

Utan ord


Fler bilder hos Pumans dotter

14 kommentarer:

Pumita sa...

Härlig färg! Bilden får mig att tänka på alla blommor hemma på fönsterbrädan som är som buskar och träd på sydligare breddgrader. Vad orättvist! ;)

Thérèse sa...

Vacker! Är det inte en hibiskus? jag är ganska dålig på blommor egentligen men tror jag kan den här.

Nadia sa...

Visst är det en hibiskus.
Som dessutom råkar vara en av mina favoritväxter. Jag har haft flera stycken i fönstret hemma. Tyvärr överlever de aldrig särskilt länge. Denna växte dock på en stor buske utomhus.

Anette sa...

En jättevacker hibiskus! En "svår" krukväxt, som jag aldrig lyckas med. Men visst är det vackert när den växer i sin rätta miljö och blir stora buskar!

annalarssonphotography sa...

En otroligt vacker bild på en mycket svårskött växt! :)

Jag tycker om hur du fångat blommans mitt. Det ger mer liv åt den redan vackra bilden, ---> vackrare! ;)

Ha en fin måndagkväll!

Unknown sa...

Grekland är min första tanke... och sen... tänk den som had haft en sådan på terassen. På min balkong är det endast tvätt som pryder väggarna. Underbar färg!

Anonym sa...

Vilken vacker hibiskus och vilken underbar färg. Det är en blomma som jag brukar misslyckas med, medan andra får dem att blomma om år efter år och bli hur stora som helst.

Tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

annette sa...

Vackert, vackert, så underbar färg, svår blomma att få att överleva hos mej i alla fall;)

annette

annette sa...

Vackert, vackert, så underbar färg, svår blomma att få att överleva hos mej i alla fall;)

annette

annette sa...

Vackert, vackert, så underbar färg, svår blomma att få att överleva hos mej i alla fall;)

annette

Rajson sa...

Var på Teneriffa i höstas där det fanns fullt med stora häckar i alla dess färger med Hibiskussar.Pampigt och vackert.Fint foto.

Anonym sa...

Sådana här närbilder gillar jag, bilden är verkligen läcker!

Ulrica sa...

Åååå, det var en vacker blombild du bjöd på.

Anonym sa...

fantastisk hibiskus! en sån där känslig blomma som man inte får vända på för då trillar knopparna av, eller? i somras fanns det fantastiska hibiskusar på vårt hotell i turkiet. nu fick jag precis en otrolig längtan tillbaka dit...