5.5.07

Rösta fram världens 7 nya underverk!

I Peru pågår just nu en intensiv kampanj för att få framförallt turister att rösta fram Machu Picchu som ett av världens sju nya underverk. Själv har jag blivit uppmanad att rösta ett flertal gånger men avstått med motiveringen att jag ännu inte sett Machu Picchu. Dessutom finns det ju så många andra fina platser i världen som också förtjänar att räknas till världens sju nya underverk. Bland de nominerande platserna/byggnaderna finns frihetsgudinnan, operahuset i Sydney, Colosseum, Alhambra och, ja...kika själva in på den här sidan så får ni se.
Vinnarna koras under en cermoni i Lissabon den 7 juli i år.

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Nämen, vad spännande! Och oj, vad svârt att välja... Kinesiska muren hade jag nog röstat pâ! Eller Angkor wat. Skulpturerna pâ Pâskön är ocksâ ganska fantastiska om man tänker pâ vilka medel de hade pâ ön och att de inte var sâ mânga...

Nadia sa...

Det skall bli roligt att se vilka byggnader/platser som vinner. Finns ju sa manga fina platser som fortjanar att kamma hem titeln. Forstar dock inte riktigt vad frihetsgudinnan har bland taj Mahal, kinesika muren och Machu Picchu att gora...Kanns lite malplacerat.

It´s all about me sa...

vad befängt att Frihetsgudinnan skulle ens kunna platsa i samma "tävling" som Machu Picchu!! Jag bara måste rösta! Och jag röstar lätt för M.P.

It´s all about me sa...

såg inte din kommentar innan jag skrev min...vi är av samma åsikt!

Nadia sa...

Visst ar det skumt...Kanske en amerikan som har utsett de nominerade bidragen?