14.5.07

Rustica

Restaurang Rustica vid Playa Barranco skymtar fram bakom bilen.

Sista dagen i fina Lima at jag lunch pa restaurang Rustica med ett suverant lage vid Playa barranco. Under lunchtid bjuder Rustica upp till bufé, och vilken bufé! Serveringsbordet svammade over av lackra ratter. Pa Rustica bjuds det pa peruansk, italiensk, argentinsk, spansk, kinesisk och japansk mat. Det finns alltsa nagot for var mans smak. Givetvis far man ta for sig sa manga ganger man vill. Sjalv at jag fyra tallrikar och gick darifran sprickfardig efter att ha atit sushi, pasta, traditionell peruansk mat, farska tropiska frukter till eftratt, toppat det hela med lite glass och sotsliskiga peruanska desserter.
Jag och mina vanner anlande till bufén da den precis serverats. Da vi gick darifran plockade de fram kvallsbufén och jag blev trots min overfulla mage lite sugen pa att ta ett varv till.
Om nagon som laser det har har vagarna forbi Lima far ni inte missa Rustica! Visserligen ar priset for bufén lite dyrt med peruanska matt matt (100kr) men med tanke pa vad man far for pengarna ar det val vart de extra kronorna. Dessutom ar utsikten och laget helt fantastiskt, att sitta i eftermiddagssolen och dricka chica morada (typisk peruansk dryck) med utsikt over havet och hora vagorna skvalpa ar obetalbart.

Vad ger man inte for en sadan har utsikt?

4 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Wow, vad mysigt!!

Nadia sa...

Det var varkligen jattemysigt, och himlans god mat!

Thérèse sa...

Mysigt och gott det låter , vi får ta en lunch där om vi någon gång är i Lima samtidigt ;)

Nadia sa...

De acuerdo, therese ;)