11.7.07

Blandade bilder från Chile













8 kommentarer:

Thérèse sa...

väldigt fina bilder (som vanligt) speciellt gillade jag vågorna i närbild som slår mot stranden. Är det i Valparaiso?

Nadia sa...

Tack Therese. Vågorna fotade jag i ett litet samhälle i närheten av Isla Negra (där Pablo Nerudas hus finns). Mäktigt men föga badvänligt, åtminstone inte om man är en stackars badkruka som avskyr höga vågor som jag är :)

Pumita sa...

Kan bara hålla med! Min favorit är andra bilden med klockan. :)

Nadia sa...

Visst är den fin?! Den är tagen utanför Pablo Nerudas hus vid Isla Negra.

Johan T sa...

Wow. Min favorit är nog bâten (eller klockan), svârt att välja...

Fâr man frâga vad du använder för kamera? Och om du har lagt upp en sida pâ fotosidan.se?

Nadia sa...

Nej, har aldrig hört talas om fotosidan tidigare men skall kika in.
Har använt en Konica Minolta, Dimage X50. Kan egentligen inte så mycket om fotografering som jag skulle vilja. Men jag skulle vilja lära mig och s k a lära mig.

Johan T sa...

Det är det fina med fotosidan.se: det är bâde glada amatörer och riktiga erfarna proffs som ger konstruktiv kritik pâ varandras bilder. Dessutom finns artiklar och forum där man kan lära sig mer genom att läsa eller ställa frâgor.
Jag har precis gâtt med där själv. Vissa saker är visserligen reserverade för betalande medlemmar, men det mesta som jag varit intresserad av hittills har varit tillgängligt med det gratis medlemskapet.
(Du kan hitta mig där som "J Tjerneng") :)

Nadia sa...

Jag har kollat in sidan som verkar vara fylld med en hel del matnyttig information och så klart en massa fina bilder. Spännande!