19.7.07

Vad ska jag skriva om?

Visst är det lite märkligt att bloggiderna ibland tryter rejält och känns alltför få till antalet när huvudet i perioder svämmar över av trivialiteter att skriva om? Just nu är jag inne i en period då det känns som att jag inte har så mycket att säga. Men kanske borde jag bara vara glad och tacksam, för ett tag sedan skulle jag nästan behövt läggas in för att bota mitt bloggberoende. Aldrig hade jag väl trott att jag skulle bli så fast i bloggandet, men visst är det kul?! Både att skriva och läsa andras bloggar tycker åtminstone jag är ett bra mycket trevligare tidsfördriv än att titta på dumburken.

9 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag tycker du skriver väldigt bra och intressant om dina upplevelser i Latinamerika och Spanien. Du får gärna skriva om Colombia någon gång för det är ett land jag gärna skulle besöka. Eftersom jag har bott 10 år i Göteborg och ofta längtar tillbaka (ska väl försöka bota det med hyfsat täta besök , ska dit på bröllop i oktober ,en av mina bästa vänner ska gifta sig) så får du gärna skriva om Göteborg också förstås.

Håller med dig om det där med bloggidéer , jag har perioder då dom tryter rejält men som tur är har det hittills kommit andra perioder då jag får massa idéer. Känner också ibland att jag upprepar mig för mycket. Så får jag idéer som jag först tycker är bra men förkastar för dom verkar ointressanta... Ibland tänker jag att jag ska skriva om saker jag gjort eller tankar jag har men efter att ha tänkt lite kan det kännas för personligt eller att jg måste skriva om människor i min närhet , något jag undviker ganska mycket. Känns som om jag borde fråga innan i så fall.

Nu gör jag vanligtvis inte så vansinnigt spännande saker att skriva om heller , jobbar , pluggar , är med barnen , kompisar , familj, glor på dumburken , handar , lagar mat och annat som ala andra gör

Nadia sa...

Göteborg blev jag faktiskt lite sugen på att skriva om nu när du nämnde det. Jag tycker ju att det är Sveriges finaste stad och har bott här nästan hela mitt liv, så det blir nog ett inlägg om det. Kanske får jag även ihop något om Colombia.
Trevligt med kommande Göteborgsresa förresten, smäller ju nästan högre än en resa till Madrid, eller?! ;)

Ja, det är väl så med bloggandet. Att man inte alltid har ngt att skriva om. Men jag känner ibland att jag verkligen vill skriva, har tid och så men kommer absolut inte på ngt vettigt att skriva om. Lite störigt. Sen behöver väl inte allt man skriver om vara så fruktansvärt spännande och jag tycker det är kul att läsa om andras personliga tankar och funderingar.

Anonym sa...

Jag har inte heller några bloggidéer just nu, skittråkigt - jag vill ju blogga! Ett par gånger har jag skrivit på bloggen att jag har lite torka och efter det har jag genast kommit på en massa... märkligt, kanske borde testa igen? ;)

Nadia sa...

Ja, vart är bloggidéerna när man behöver dem liksom? Kanske ligger det ngt magiskt i det där med att oficiellt erkänna att man inte har ngt att skriva om ;) Borde kanske testa det.

Thérèse sa...

Om du skriver om Göteborg så lägg gärna ut lite fina bilder också. Nja jag vet inte om göteborgsresa slår Madrid.... När en av ens bästa kompisar gifter sig gör det sjävklart det men Madridlängtan kan vara väldigt stark och intensiv. Tror det är dit jag oftast och mest längtar

Pumita sa...

Jag skulle hemskt gärna läsa om Göteborg, vet alldeles för lite om den stan. Du skriver så bra Nadia så det hoppas jag att du nappar på.

När det gäller bloggande och bloggidéer så är det precis tvärtom för mig. Jag har hur många idéer som helst, alla är inte lysande men ändå... men jag har inte så mycket tid att skriva som jag skulle vilja. Jag vill gärna "fila" mina inlägg lite för mycket också och det tar tid.

Nadia sa...

Ett inlägg om Gbg blir det definitivt så snart jag fått ihop ett ;)
Jag har också gott om bloggidéer, men bara i perioder. Helst hade jag nog velat ha ett jämnt och aldrig sinande flöde.

Thérèse sa...

Här är jag nog tvärtom mot Pumita. Får jag ett inlägg i huvudet och sätter mig framför datorn skriver jag ner det rakt av. Många gånger tar ett inlägg bara 5-10 minuter. Jag sitter inte och läser igenom , kollar stavningar och formuleringar och annat. Har tänkt att jag kanske borde för allt är väldigt spontanskriviet även om det ibland kan ha funnits i huvudet länge. Skulle jag ha extremt många besökare på bloggen kanske jag skulle bli mer noga med att fila på inlägg och formuleringar.

Ser fram emot att läsa och Göteborg

Nadia sa...

Äsch, så noga är det väl inte. Ibland ändrar jag saker i efterhand om jag ser att ngt är felstavat, brukar i och för sig ofta läsa igenom inlägget när jag väl har publicerat det för att se om det blivit några konstigheter.