18.11.08

Hushållsfunderingar


Just nu saknar jag de svenska tvättmaskinerna. Tvättmaskinerna här i Chile ser lite annorlunda ut, har locket uptill och rymmer inte hälften så mycket tvätt som de i tvättstugan hemma i Sverige. Ett lakan, ett par jeans och någon skjorta sen är det fullt. Därför tvättar jag varje dag, som tur är torkar tvätten snabbt eftersom det är sommar och varmt.
I en del nybyggda flervåningshus i Santiago finns faktiskt tvättstugor men det vanligaste är att man i hemmet har sin egen tvättmaskin. Har man balkong kan man låta kläderna torka där. Annars får det torka inomhus.

De amerikanska toaletterna ser också lite annorlunda, fyrkantiga upptill och tål inte att svälja papper varför en papperskorg alltid placeras intill toaletten.

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag tror det är ledningarna och inte toaletterna som är fär trånga. Så är det i alla fall i Grekland.

Nadia sa...

Du har helt rätt anna. Lite slarvigt av mig. Skrev först, tänkte sen, typ. ;)

Pumita sa...

Haha, jag sitter och letar efter papperskorgen härhemma... ;D Det gör jag efter varje resa tills jag vänjer av mig igen.

Nadia sa...

For mig ar det tvartom. Jag ar valdigt snabb med att slanga pappret i toaletten, fortfarande. Och sen kommer jag pa att "just det, man ska ju slanga det i papperskorgen".