7.11.08

Santiagos bokmässa


Santiagos bokmässa visade sig vara ganska liten och modest i jämförelse med Göteborgs bokmässa som jag går på så gott som varje år. Böcker som är dyrt i Chile var inte mycket billigare på mässan bortsett från en del extrapriser här och där. Konstigt nog var det ganska folktomt, luften gick att andas och det fanns gott om plats att ströva omkring på. Kanske är bokmässan inte en lika stor grej i Chile men jag tyckte det var rätt skönt att slippa ge mig av innan jag egentligen ville pga syrebrist och akut huvudvärk.
Ett par böcker till mig blev det, och så en vackert illustrerad sagobok om Chile till Lillprinsen.

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Kul ändå fast det var dyrt och ganska skönt att det var lite folktomt , det kan man ju knappast säga om bokmässan i Göteborg. Vilken fin bok till lillprinsen

It´s all about me sa...

Jag träffade chilenare i Buenos Aires som hade största shoppingmålet att köpa just BÖCKER eftersom de är så sjukt dyra i Chile. De var som barn i en leksaksaffär :D Och jag som tyckte böcker var ganska dyrt tom i Buenos Aires...

Nadia sa...

Therese; Ja, det var faktiskt rätt skönt att det inte var så mkt folk även om det kändes lite konstigt på ngt vis.

Anna: Ja, böcker i Chile kostar som i Sverige eller lite mer. Jag tyckte också att böcker var hyfsat billigt när jag var i Argentina. Där kan man ju iaf köpa böcker, kan man inte här eftersom de är så jäkla dyra.