16.11.08

Vem läser?

Eftersom jag just nu tycker bloggen känns trist, saknar inspiration och idéer så tänker jag göra som så många andra bloggare. Slänga in två korta frågor.

Vilka är ni som läser?
Många av mina läsare är ju mina "bloggkompisar" som jag känner väl till, andra är mina vänner. Men ni andra som figurerar i besöksstatistiken, vilka är ni? Berätta gärna lite om dig själv, hur mycket eller lite du vill.

Varför läser ni denna blogg och vad vill ni läsa om?
Förslag på saker jag borde skriva mer om eller sådant jag borde skriva mindre om?

12 kommentarer:

Susanne sa...

Ja, att jag läser lär du väl känna till, fast jag inte kommenterar alltför ofta.

Jag läser din blogg för att jag en gång reste till Chile och blev förälskad i landet samt för att jag gillar böcker.

Du får gärna fortsätta skriva som du gör, med iakttagelser från Chile om stort och smått.

Egentligen ställde du väl tre frågor, eller hur? :)

Pumita sa...

Du vet att jag läser! :) Lite mindre på sista tiden men tycker väl att jag har haft en giltig ursäkt. ;)

Tycker att din blogg är mycket intressant och läsvärd precis som den är - behöver inte ändra på nåt. Och så vill jag veta allt om Chile förstås.

Sara sa...

Jag hittade ju hit via en kommentar som du lämnat på min Taiwanblogg... Och är alltså nybliven mamma,journalist, 28 år, gift med en fransman och på väg att flytta till paradiset Korsika! Ungefär så.

Jag tycker att det är intressant att läsa om Chile, eftersom jag har vänner där, och drömmer om att en dag åka dit, men jag tycker även att dina andra inlägg är intressanta, och imonerande välskrivna och genomtänkta. Inga impulsskriverier som jag har tendens att fylla min blogg med...

Nadia sa...

Tack for att ni tog er tid att svara!

Susanne: Du har ratt, visst var det lite fler an tva fragor. Tankte inte pa det :)

Pumita: Visst vet jag att du laser, och din ursakt ar mer an godtagbar! ;)

Sara: Tack for berommet, hoppas ni kommer ivag till Chile nagon gang i framtiden!Det ar val vart ett besok aven om det ligger langt bort.

Anonym sa...

Jag hittade till din intressanta blogg via iutlandet.blogspot.com som jag i sin tur
hittade via ett tips i Metro. Jag är 33 år, född i Etiopien, uppvuxen i Umeå men bor för närvarande i Sthlm. Jag är utbildad samhällsvetare och har tidigare bott mycket i Spanien (i Madrid och i Alcalá) och tycker det mesta som har med Spanien och den spansktalande världen är intressant och spännande att läsa om på din blogg. I övrigt tycker jag också det är intressant när du skriver om litteratur, konst, resor, hälsa, politik, mat, spanska språket, omlevnadsförhållanden i andra länder etc etc:-) Varma hälsningar Marie

Nadia sa...

Du verkar också ha en spännande livshistoria Marie! Kanske något att blogga om? ;)
Tack för en utförlig kommentar, nu vet jag vad ni tycker om att läsa om!

Thérèse sa...

Du vet ju vem jag är och att jag läser. Förstår dina tankar för jag har själv känt mig lite less på min blogg på sista tiden. Fast jag tycker det där går lite i vågor. Ibland har jag lust att sluta för det tar tid och jag saknar idéer sen kommer idéer och lusten tillbaka , eller har hittills gjort.

Jag tycker du skriver mycket bra och intressant och gillar din blandning av inlägg. Du delar ju min kärlek till den spanskspråkiga världen och staden Madrid. Jag vill gärna läsa mer om Chile och gärna om vardagliga saker som livet i Chile ur olika aspekter. Hoppas verkligen du fortsätter skriva men en paus från bloggen kan man nog behöva ibland.

Nadia sa...

Du har definitivt rätt i att bloggandet går i vågor. Kanske nyttigt att emellanåt ta sig en funderare kring varför man bloggar.
Skall försöka med lite mer vardagsinlägg, bra då fantasin tryter.

Lisa Christensen sa...

Sent ute med att kommentera (har ju haft min paus...). Men du vet ju vem jag är: Nybliven mamma, har bott i London, nu flyttat till Seychellerna i Indiska Oceanen.

Din blogg var den första bloggen som jag började följa när jag var ny bloggare och jag kommer ihåg att du var den bloggare som skrev den första kommentaren på min blogg :)

Jag tycker att du skriver intressant, om just sådana där saker som man gärna skulle vilja veta om ett land man vill besöka/bo i och som det aldrig går att läsa sig till i resetidningar.

Jag tycker att Chile är intressant bl.a för att jag känner folk därifrån och en av mina bästa vänner är där med sin familj just nu. (Hon ville visst maila dig, men vet ej om hon har gjort det. Hon har också en liten prins :)
Tycker att det är kul att läsa om chilenarnas vardagsliv (precis som du skrivit om chilenska hem i senare inlägg). Skriv gärna om det finns några "hemliga" och oupptäckta" platser att besöka.

Ha det bra!

Kram

Nadia sa...

Lisa:Battre sent an aldrig! ;) Tack for din langa kommentar.
Inte visste jag att jag var den forsta bloggare som kommenterade pa din blogg, nu kanner jag mig nastan lite stolt! ;)

Hemliga och oupptackta platser var ett bra tips, far fundera pa det.

Kul det dar med din kompis. Hon har inte mailat men far forstas mer an garna gora det, halsa henne att det skulle vara jattekul!
Kram

Anonym sa...

Hej Nadia,
jag hittade din blog när jag googlade Vina del Mar.
Jag kom hem i fredags efter att ha spenderat 6 veckor i Chile. Min sambo är chilenare och vi spenderade jul och nyår med dem i Santiago (Las Condes), Vina del Mar och Puerto Velero. Jag har lusläst din blog och känner igen så många saker du skriver om. Jag tänker fortsätta att läsa och jag har även tipsat sambon att läsa.
/Annika

Nadia sa...

Hej Annika!
Valkommen till bloggen! Kul att du uppskattar den och tack for att du tog dig tid att kommentera!